UE4_Horizontal_FullColorLogo

 

این متن ترجمه سوالات متداول خود اپیک میباشد که برای دوستانی که از این موتور بازی میخواهند استفاده کنند مفید و حتی ضروی میباشد. در ابتدا از دوستانی که در ترجمه این بخش کمک کردند تشکر میکنم، آقایان رضا سهله (زحمت اصلی بر عهده ایشون بود) ، علیرضا پیر و سعید شرفی. سعی شده است مطالب عینا ترجمه ساده و لحن خود اپیک باشه که قطعا خالی از اشتباه نخواهد بود، در پایان هم اگر مشکلی در ترجمه میبنید یا هر پیشنهادی دارید بیان کنید.

 

آنریل انجین 4 یک مجموعه کامل از ابزارهای توسعه بازی است، از بازی های موبایل 2 بعدی تا بازی های برای واقعیت مجاری (VR) و کنسول های پرفروش (PS4 و Xbox1)، آنریل انجین 4 همه چیزهایی که شما برای شروع کردن ، عرضه کردن ، و قد علم کردن بین رقبا نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید بخش شرایط لایسنس را در سایت آنریل انجین مطالعه بفرمائید (لینک EULA FAQ). محدودیت ها حداقل هستند، پس شما میتوانید بدون نگرانی، پروژه خودتان را ایجاد کنید.

آنریل انجین را از اینجا دریافت کنید (لینک)، با دانلود کاملا رایگان شما به همه ویژگی ها و ابزارهای یکپارچه آنریل و سورس کد کل موتور بازی دسترسی دارید. شما به داکیومنت ،آموزش ها بعلاوه کلی کانتنت (محتوا) رایگان که شامل تمپلیت ها، بازی های نمونه و پروژه های کامل است را پیدا خواهید کرد تا به سرعت در راه شما در ساختن هرچیزی که میخواهید، قرار بگیرند. اپیک به طور منظم ورژن های جدید را که شامل اپدیت ها، ویژگی های بهبود یافته، کمک های انجمن، باگ های برطرف شده است را منتشر میکند. همچنین تغییرات در سورس کد را از طریق سایت Github به اشتراک میگذارد.

وقتی که شما بازی یا برنامه تان را عرضه میکنید، به اپیک 5 درصد فروش بازی بعد از رسیدن هر محصول به اولین 3 هزار دلار را هر سه ماه یکبار تقویمی پرداخت میکنید. برای توضیح مفصل تر از اینکه چطور این کار انجام می شود، شامل کاستوم لایسنس، لینک های EULA و Product Release اپیک را ببینید. برای دستری به کدهای ++C از طریق GitHub وارد این (لینک) بشوید.

General InformationMarketplaceUnreal Dev GrantsReleasing ProductSource CodeFeedbackEducational UseBuilding Moddable Games
EULA آنریل انجین 4 چیست؟ (توافق نامه مجوز کاربر نهایی)

یک سند قانونی است که وقتی شما در آنریل انجین ثبت نام میکنید، با آن موافقت می کنید. آن ناظر بر استفاده شما از آنریل انجین است و همچنین حقوق و تعهدات شما را توصیف میکند زمانی که شما بازی یا سایر محصولات را با استفاده از engine می سازید.نسخه رسمی از EULA فقط به زبان انگلیسی است، اما در حال حاضر نسخه های ژاپنی، کره ای و چینی نیز وجود دارد.
من برای یک کمپانی بازی کار می کنم که از آنریل استفاده نمی کند. آیا من اجازه دارم که از آنریل انجین در زمان شخصی خودم استفاده کنم؟
بله،EULA در این زمینه بسیار آزاد هست. این شامل یک توافقنامه عدم افشاء (NDA) نمی باشد. شما آزاد هستید که استفاده کنید، یاد بگیرید، و بصورت آزادانه درباره ی Unreal Engine بحث کنید حتی اگر شما در حال توسعه یک محصول یا تکنولوژی رقابتی باشید.
سیستم مورد نیاز آنریل انجین 4 چیست؟
برای توسعه بازی با آنریل 4 ، ما پیشنهاد می کنیم که یک PC با سیستم عامل ویندوز هفت 64 بیتی یا یک مک با سیستم عامل OS X ورژن 10.9.2 یا جدیدتر ، 8 گیگابایت رم و یک پردازنده 4 هسته ای Intel یا AMD و یک کارت گرافیک سازگار با دایرکت ایکس 11. آنریل 4 برروی رایانه ها و لپتاپ هایی که مشخصات پایین تر را دارند هم اجرا خواهد شد، اما کارایی ممکن است محدود شود.
چه منابع پشتیبانی وجود دارند؟
با داکیومنت رسمی، آموزش های ویدیویی، Wiki و گزینه Learn لانچر آنریل انجین شروع کنید.به Forums (انجمن) و AnswerHub Q&A (بخش پرسش و پاسخ) برای مشارکت در جامعه آنریل انجین بپیوندید. با این منابع و حتی مشارکت خود اپیک ضمانتی برای پاسخ به سوال های فردی وجود ندارد.
چه پلتفرم هایی پشتیبانی می شوند؟
انریل انجین 4 تمام بازیسازان رو قادر می سازد که پروژه هاشون رو برای WindowsPC و Mac OS X و iOS و آندروید و واقعیت مجازی VR (شامل اما نه محدود به SteamVR ، HTC Vive ، Morpheus ، Oculus Rift و GearVR) و لینوکس و SteamOS و HTML5 خروجی بگیرید. شما میتوانید ادتیور آنریل را در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک اجرا کنید. کد ها و ابزار های کنسول های Xbox1 و PS4 هم بدون هیچ هزینه اضافی برای افرادی که توسعه دهنده ثبت شده در پلتفرم مربوطه میباشند، موجود است.
چطور توسعه و ساخت بازی برای کنسول ها رو شروع کنم؟
لطفا دستورالعمل sign-up رو در این پست وبلاگ در اینجا دنبال کنید (لینک).
آیا واقعا Epic به هرکسی ، کل سورس کدهای C++ برای آنریل انجین 4 را می دهد؟
بله. از آن هنگامی که شما اکانت خودتان را می سازید و موتو را نصب می کنید، دسترسی به تمام سورس کد C++ آنریل انجین 4 برای شما فراهم شده است. شما می توانید سورس کد را ازسایت GitHub (لینک) دانلود کنید، و شما بطور منظم به دریافت بروزرسانی ها، شامل دسترسی به تغییرات سورس کدها به طور زنده، ادامه خواهید داد. حتی اگر شما قصد تغییر کدها را نداشته باشید، داشتنش برای فهم و خطایابی و ارتباط بین کدهای C++ تان و کدهای C++ موتور، فوق العاده مفید است.
چگونه من تغییرات کد آنریل انجین 4 را به Epic ارسال کنم؟
سایتGitHub کانال ارتباطی ماست که تعداد زیادی از شرکت کننده ها می توانند انشعاب از انجین بگیرن (Fork) و موتور را اصلاح کنند. تغییرات سورس کد شما در GitHub چک می شوند و برای عموم قابل مشاهده است. اگر شما به Epic یک پیشنهاد (pullrequest) ارسال کنید، آن را بررسی خواهند کرد و گنجاندن کدتان را در آنریل انجین اصلی در نظر می گیرند. اگرهمکاری شما را پذیرفتند ، با کمال میل اسم شما رو در مشارکت کنندگان داخل موتور بازی اضافه میکنند.
آیا من می تونم ویدئو ها یا تیزرهای آنریل انجین 4 ایجاد کنم و از آنها برای کسب درآمد تبلیغاتی از یوتیوب یا کمک های مالی Twitch استفاده کنم؟
بله شما می توانید از طریق منتشر کردن ویدئو های آنریل انجین 4 در یوتیوب، درآمد حاصل از تبلیغات یا کمک های مالی Twitch کسب کنید. در این درآمد هیچ حق امتیازی برای ما وجود ندارد.
من چقدر باید برای Unreal Engine 4 پرداخت کنم؟
آنریل انجین 4 برای استفاده مجانی است، با %5 حق امتیاز فروش محصول بعد از رسیدن به اولین 3000 هزار دلار هر بازی در هر سه ماهه تقویم فصلی برای محصولات تجاری. برای اطلاعات بیشتر،EULA FAQ (لینک) را مطالعه بکنید.
من یک مشاور هستم. آیا من بابت هزینه های مشاوره، حق امتیازی بدهکار هستم؟
خیر

فروشگاه آنریل انجین چیست؟
Marketplace (لینک) کانتنت و کدهای قابل استفاده رافراهم می کند، و سازندگان محتوا را با بازی سازی هایی که ازآنریل انجین 4 استفاده می کنند ، مرتبط می سازد
من چکاری با کانتنت هایی که از Marketplace و بخش Learn بدست آوردم میتوانم انجام بدم؟
علاوه بر استفاده از این محتوا برای یادگیری، تجربه، و نمونه سازی کردن ، شما همچنین می توانید در محصولات خودتان از این محتوا استفاده کنید! اما ، شما نمی توانید از طریق سایت و… محتوای Marketplace را به بقیه افراد برای به کار بردن در محصولاتشان، بفروشید یا به رایگان بدهید .
چه نوع پرداختی برای معاملات Marketplace قابل قبول است؟
ما همانطور که کارتهای اعتباری و نقدی که طرف قرار داد با VISA وMasterCard و JCB وDiscover وAmerican Express و Diners brands است را می پذیریم ، Paypal رو هم می پذیریم. کارتهای اعتباری تنها زمانی پذیرفته می شوند که نیاز به ثبت PIN نداشته باشند.
چه اطلاعات صورت حسابی توسط Epic نگهداری می شود؟
شرکت اپیک اسم شما رو ، آدرس صورت حساب ، و آدرس ایمیل رو ذخیره می کند. شرکت اپیک، اطلاعات کارتهای اعتباری و نقدی در سیستمشان ذخیره نمی کنند. ما با شرکتChase Paymentech ، که یکی از بزرگترین و قابل اعتمادترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت ، که اطلاعات پرداخت مشتریان را نگهداری می کند قرداد بسته ایم. آن شرکت مطابق سطح یک و یک عضو از PCI (Payment card industry) است.
چگونه من یک رسید از هر معامله ای دریافت کنم؟
شما برای هر معامله ای که انجام میشود، از طریق ایمیل، رسید دریافت می کنید. و همچنین همه ی فعالیت های اکانت شما از طریق بخش Dashboard سایت (لینک) در درسترستان خواهد بود.
چطور من می توانم کارهای خودم را در Marketplace بفروشم؟
ضوابط تجاری Marketplace (لینک) و راهنمای ارسال محتوا (لینک) را بخوانید، و سپس برای ارسال محتوا از طریق پرتال انتشار Marketplace (لینک) ثبت نام کنید.
کمک بلاعوض آنریل چیست؟
اپیک 5 میلیون دلارسرمایه برای توسعه ایجاد کرده تا کمک های مالی را برای پروژه های ناب ساخته شده با موتور بازی آنریل 4، فراهم کند.حمایت ها بین 5000 دلار تا 50000 دلار است ، و هیچ گونه محدودیت و شرایطی وجود ندارد: شما ادامه می دهید تا IP خودتان را داشته باشید ، برای انتشار به هر صورت و هر روشی که خودتان صلاح میدانید آزادید ، و می توانید از بودجه کمک مالی استفاده کنید بدون اینکه هیچگونه محدودیت یا تعهدی به Epic داشته باشید.
چرا شما پول مجانی می بخشید؟
بعبارت ساده ، ما موفق می شویم وقتی که شما موفق می شوید. کمک های بلاعوض آنریل میتواند به شما در سرعتی که به آن نیاز دارید تا پروژتان را فراتر از کار کردن بصورت نمونه اولیه، پیش ببرید کمک کند. اپیک می خواهد که به شما کمک کند تا بیشتر روی خلاقیت تمرکز کنید و کمتر نگران سرپا نگه داشتن تیمتان باشید!
اپیک بدنبال چه کسانی می گردد؟
هر کسی که چیزهای باحالی با آنریل انجین بسازد. البته که آنها از بازی ها خوششان میاد، اما میخواهند انیمیشن ها ، طراحی معماری ، کانتنت ها ، مد ها و هر چیزی که باعث بشه بگن “پوووف یَرِه ایره ببین” را هم مشاهده کنند. لطفا هر چقدر که می تونید برایشان بفرستید، نمونه های اولیه کار بهترین هستند. اگر که شما فقط در طراحی سند بازیتان یا مرحله فیلم نامه نویسی هستید ، ادامه دهید.دانش آموزان و مربیان ، اپیک تمایل به دیدن پروژه های کلاسی ، افزونه های انجین ، برنامه های آموزشی، آموزش ها ، یا هر چیز خلاقانه دیگر مرتبط با آنریل انجین 4 و آموزش ، را دارد.سایت های حمایت جمعی. اگر شما در حال استفاده از هر سایت حمایتی جمعی هستید مثل kickstarter یا Indie Go-go ، نگران نباشید ، شما همچنان می توانید امتیاز Unreal Dev را درخواست کنید. اگر در هر دو قبول شوید، بسیار جلو می افتید در کارتان!
من هستم ، قدم بعدی چیست؟
در صفحه Unreal Dev Grants (لینک) ، درخواست بدید و درباره ی پروژه تان با اپیک صحبت کنید. برایشان ویدئو ، لینک ، و هر اطلاعات دیگری که فکر می کنید به آنها کمک می کند تا ببینند که چرا شما و پروژه تان فوق العاده هستند ، را بفرستید. بخاطر داشته باشید که ، برای ارسال کارهایی که در مرحله طراحی و یا مرحله ایده هستند خیلی زود است بهتر است نمونه ی اولیه کارتان را برایشان بفرستید. در صورت تمایل درباره برنامه تان با بقیه دولوپرها در انجمن گفتگو بحث کنید.
آیا ضرب الاجل برای ارائه وجود دارد؟
آخرین فرصت برای ارائه ، مستقیما بستگی دارد به پشتوانه (funds) باقی مانده در برنامه ، فعلا ضرب الاجلی وجود ندارد.
آیا این فقط برای توسعه دهنده های آمریکایی محدود شده است؟
خیر! اگر که ما بتونیم بودجه به کشور شما برسانیم، در اینصورت شما واجد شرایط می باشید.
آیا من می تونم برای بیشتر از یک پروژه درخواست بدم؟
البته. اگر که شما در حال درست کردن یک محصول درخشان با آنریل انجین 4 هستید ، ما مطمعنا می خواهیم که در موردش بدونیم.
آیا من میتوانم بیشتر از یک بار برای یک پروژه درخواست بدم؟
مطمئناً ، به فکراین که کمک های بلاعوض یک مسابقه است نباشید، با وجود این اسپم بارون کردن ما بهترین فکر خوبی نیست.
آیا باید این حتما یک بازی باشد؟
البته که نه.هر چیزی در این موتور یا مرتبط بهش شایسته انتخاب است.
خوب پس این حتما لازم نیست که یک محصول دیجیتال ساخته شده در موتوربازی باشد؟
درسته. راههای زیادی وجود دارد تا یک چیز خارق العاده در دنیای آنریل انجین ایجاد کنید. برگزاری کلاس ها ، کتابها و… خیلی هم عالی!
آیا من باید به عنوان یک کسب و کار قانونی باشم تا کمک بلاعوض را دریافت کنم؟
خیر . هر شخصی واجد شرایط است.
آیا من باید بعدا پول رو پس بدهم؟
البته که نه. این یک سرمایه گذاری یا یک وام قرضی در شرکت اپیک نیست، این راه ما برای ادای دین به جامعه فوق العاده و پاداش عالی است. وقتی می گوییم تعهدی وجود ندارد یعنی تعهدی وجود ندارد.
آیا با تیم های بازی سازی مستقل نسبت به استدیوهای AAA به صورت متفاوتی برخود می شود ؟
ما در تلاش برای منصفانه بودن و برخورد برابر با هر پروژه هستیم ، بدون در نظر گرفتن اینکه شما چه کسی هستید.
چه موقع خبری از اپیک میشود؟ چه انتظاری می تونم داشته باشم؟
با تعداد زیاد برنامه هایی که در هر روز دریافت می کنند، به سادگی نمی توان بصورت مستقیم به هر کدام و هر ارسال برای Unreal Dev Grants پاسخ بدهیم. اگر که ما پروژه شما رو برای Unreal Dev Grant انتخاب کنیم یا نیاز به اطلاعات بیشتر داشتیم ، مطمئنا چیزی از ما خواهید شنید!
آیا پروژه های غیر از UE4 من واجد شرایط است؟
وام بلاعوض فقط برای محصولات و پروژه های مرتبط با آنریل انجین 4 است. اگر که پروژه شما در یک موتور بازی یا ابزار دیگر ساخته شده باشد، لازم هست که به آنریل انجین منتقل شود قبل از اینکه واجد شرایط کمک بلاعوض باشد.
چه نوع محصولاتی رو من می تونم با آنریل انجین 4 منتشر کنم؟
شما می توانید هر محصولی رو که مطابق با قانون باشد رو منتشر کنید، به غیر از برنامه هایی که کاربرد قمار رو دارند و سیستم هایی کنترل های حیاتی که در EULA شرح داده شده اند. شما می توانید بازی ها ، دموها ، پروژه های VR، نمونه کار های معماری، تریلرها ، فیلم ها ، و غیره را منتشر کنید. تنها بخش هایی از آنریل انجین که شما نمی توانید بصورت عمومی منتشر کنید سورس کدها و ابزارها یا تغییرات در آنهاست. این اجزا فقط میتونه بین افرادی که لایسنس همون ورژن انجین شما رو دارن توزیع بشود.
چه کاری لازم هست که من انجام بدم بعد از اینکه یک محصول را منتشر کردم؟
شما وقتی که شروع به جمع آوری درآمد کردید یا محصول خودتان رو عرضه کردید باید به شرکت اپیک اطلاع بدهید. جزئییات بیشتر را از اینجا ببینید (لینک)
اگر من یک محصول تجاری رو منتشر کنم، چه حق امتیازی رو و چه زمانی به شرکت اپیک باید بدم؟
معمولاً ، شما ملزم به پرداخت 5% از همه درآمد تان هستید بعد از کسب اولین 3000 دلارهر بازی یا برنامه در هر سه ماهه فصلی تقویمی ، صرف نظر از اینکه چه شرکتی درآمد رو جمع آوری می کند. به عنوان مثال، اگر شما از محصولتان 10 دلار از فروشش در App store بدست آورده اید ، حق امتیاز (5 درصد از 10 دلار) 0.5 دلار است، ولو اینکه شما تقریبا از اپل 7 دلار دریافت می کنید بعد از اینکه آنها از هزینه های توزیع تقریبا 3 دلار کسر می کنند (30% از 10 دلار) موعد پرداخت حق امتیاز 45 روز پس از اتمام هر فصل (3 ماهه) تقویمی است. همراه پرداخت، شما باید بر اساس هرمحصول یک گزارش حق امتیاز بفرستید. برای اطلاعات بیشتر اینجا رو ببینید (لینک).
در مورد محتواهای قابل دانلود، پرداخت درون برنامه ای، ریزتراکنش ها ، کدهای تخفیف، و هزینه های اشتراک، همچنین تبلیغات درون برنامه و … چی؟
درآمد حاصل از این منابع در محاسبه درآمد کلی بالا، در نظر گرفته شده است.
چرا شرکت اپیک فکر می کنه که این منصفانست درصدی از درآمد محصول توسعه دهنده را درخواست کند؟
دف ما ارائه ابزارهای قدرتمند، یک پروسه ی کاری منعطف و موثر، ویژگی های منحصر به فرد و میلیون ها خط سورس کد C++ که دولوپرها رو قادر می سازد تا به امکانات بیشتری، نسبت به حالتی که از طرق دیگر بدست می آورند، برسند ، بطوری که این ساختار به نفع همه کار کند. در این مدل کاری ، شرکت اپیک زمانی موفق می شود که دولوپر ها در استفاده از UE4 موفق باشند. بسیاری از developerهای پیشتاز صنعت و ناشرها برای لیسانس انریل انجین ثبت نام کرده اند به همراه شرایط حق امتیاز در طول سال ها، و حال این حد از دسترسی برای هر کسی باز است. و فراموش نکنید که ، ما همچنان به ارائه لایسنس های خاص ادامه میدهیم. (لینک)
آیا لازمه که من برای همیشه حق امتیاز رو اطلاع بدهم؟
خیر،شما فقط زمانی نیاز به گزارش حق امتیاز دارید که شما در حال سود کردن بیشتر از 3000 دلار در هر سه ماه از محصولتان باشید. اگر که بازی شما دیگر فروخته نمی شود، یا دیگر اون مقدار پول را تولید نمی کند، هیچ حق امتیازی لازم به گزارش نیست.
اگر که پروژه نیاز به شرایط لایسنس خاص داشته باشد چی؟
اگر شما نیاز به شرایطی دارید که 5% حق امتیاز رو در ازای پرداخت زودتر کاهش دهید یا حذف کنید ، یا اگر شما نیاز به شرایط قانونی یا پشتیبانی اختصاصی اپیک برای کمک به تیمتان به منظور کاهش ریسک یا دستیابی به هدف خاص دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم . برای جزئییات از پیج شرایط لایسنس خاص (لینک) دیدن کنید.
آیا من میتوانم بازی منتشر کنم که با استفاده از ادیتور آنریل 4 یا منابعش قابلیت مد رو پشتیبانی کنه؟
بله، ما ادیتور آنریل و لانچر را طوری طراحی کرده ایم که با این مورد تطبیق داشته باشد. هدف ما ساخت یک آنریل انجین توسعه ای یکپارچه و انجمن مادسازی است. این که این چطور کار میکند در اینجا هست: شما آزاد هستید که بازیتان را از هر کانال پخشی که انتخاب کردید منتشر کنید، اگرچه ادیتور آنریل 4 (شامل نسخه های اصلاح شده) و کد ممکنه فقط از طریق کانال های رسمی اپیک (به عنوان مثال لانچر آنریل برای نسخه باینری و گیتهاب برای نسخه سورس) برای کاربرانی که EULA را پذیرفتند پخش شود. اپیک بنا دارد تا لانچر آنریل انجین رو بروی دولوپرهایی که مایل هستند بازی های منتشر کنند که از طریق ادیتور آنریل قابلیت مادسازی را پشتیبانی میکنند ، باز کند. یک مثال عملی از این فرایند، بخش آنریل تورنومنت داخل لانچر آنریل است: اون بخش، بازی، ادیتور و فروشگاهی برای محتواهای کاربران را درخود دارد. اگر شما علاقه مند به دسترسی زودتر هستید با ما تماس بگیرید (Contact US).
اگر که محصول من از طریق یک ناشر یا توزیع کننده منتشر شد چی؟
شما آزاد هستید که محصولات آنریل انجین رو از طریق ناشر یا توزیع کننده ها منتشر کنید، و EULA این حق رو به شما می دهد که بخش های مهمی از آنریل انجین رو مجوز داشته باشید ، که اون ها بتونند بازی شما رو منتشر کنند.وقتی درباره شرایط با ناشرین مذاکره می کنید، لطفا توجه داشته باشید که حق امتیاز همان 5% از درآمد کل محصول بعد از رسیدن به اولین 3000 دلار در هر سه ماهه تقویم (فصل) باقی میماند. در این مورد، در صورت تمایل، ناشر خودتون رو به بحث های اپیک ارجاع بدید، ممکنه برای همه به صرفه تر باشه که ناشر لایسنس اختصاصی (لینک)، لایسنس چند محصولی آنریل انجین پروژه شما رو فراهم کند. اپیک عملا این موضوع و موارد تجاری و سوالات قانونی رو طی برنامه twitch ش در تاریخ 30 آوریل 2015 پوشش داد. (لینک)
اگر که پروژه من برنده جوایز نقدی شد چی؟
شما لازم نیست که حق امتیازی رو بابت برنده شدنتان پرداخت کنید.
اگر محصول من به دست آمده از سایت های حمایت جمعی مثل Kickstarter یا منابع دیگر باشد چی؟
حق امتیاز از درآمد سایت کیک استارتر یا هر منبع حمایت جمعی دیگر باید پرداخت شود، وقتی که درآمد در واقع قابل نسبت دادن به محصولتان باشد. به عنوان مثال، اگر که کاربر نیاز داشته باشد که یک بسته خاص پولی را خریداری کند، برای به دست آورد دسترسی (حالا یا بعدا) برای محصولتان، یا اگر اون بسته ها به خریدار مزایا یی در داخل محصول از قبیل آیتم های داخل بازی یا پول مجازی بدهد. اینجا یک مثال از منظور ما از ” قابل نسبت دادن به محصولتان” است: فرض کنید شما دو ردیف از پیشنهادات را ارائه کرده اید، یک پوستر امضا شده با قیمت 20 دلار ، ویک پوستر امضا شده بعلاوه یک دسترسی بازی با قیمت 50 دلار. هیچ حق امتیازی در محصولات فرعی مثل پوستر وجود ندارد، بنابراین هیچ حق امتیازی در ردیف 20 دلار نیست. در ردیف 50 دلار، کاربر درحال پرداخت برای پوستر با یک ارزش 20 دلار است، و اون این مفهوم را می رساند که 30 دلار باقی مانده، قابل نسبت دادن به کالا هست. بنابراین، به ازای هر 50 دلار ردیف فروش ، شما 1.5 دلار از حق امتیاز رو پرداخت می کنید (5% از 30 دلار).
آیا هیچ کدام از منابع درآمد ، حق امتیاز رایگان دارند؟
بله! منابع درآمد زیر بدون حق امتیاز هستند:
محصولات فرعی، شامل تیشرت ، سی دی ، عروسکپارچه ای ،اکشن فیگورها (مجسمه) و کتاب ها. موارد استثناء آیتم هایی با داده و اطلاعات جاسازی شده است، از قبیل QR code ها، که عملکرد محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.
خدمات مشاوره و کار برای استخدام با استفاده از موتور. این برای معماران اعمال می شود که از انجین برای خلق آثارشان استفاه میکنند همچنین مشاورانی که دستمزد توسعه دریافت میکنند.
تولیدات غیرتعاملی، شامل فیلم ها ، فیلم های انیمیشن ، کارتون های که بعنوان ویدیو منتشر میشوند.
بازی های آرکید اتاقکی و پارک های سرگرمی سواری (کوهستان پارک شادی)
. بازی ها و برنامه های واقعا مجانی (بدون درآمد مرتبط)
چه تغییراتی رو من می تونم در سورس کد ایجاد کنم؟
شما می توانید آن را گسترش دهید، تغییر دهید، انشعاب بگیرید، یا با بقیه نرم افزارها یا کتابخانه ها قرار دهید، البته با یک استثنا: امکان ترکیب کردن آنریل انجین رو با کدی که دارای قوانین copyleft خاص خود هست وجود ندارد زیرا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعث میشود آنریل انجین توسط شرایط دیگری به غیر EULA اداره شود.
Copyleft های غیر قابل قبول: نرم افزار های تحت لیسانس های GPL و LGPL (مگر اینکه تنها به صورت پویا یک کتابخانه مشترک را لینک میکنید) یا لایسنس Creative Commons Attribution-ShareAlike
لایسنس های غیر کپی لفت شامل: BSD و MIT و Microsoft Public License و آپاچی
آیا من می توانم سورس کد و ابزارهای انریل انجین رو با بقیه به اشتراک بذارم؟
شما می توانید سورس کد و ابزارها رو به اشتراک بذارید، همراه با هر گونه تغییراتی که شما ایجاد کردید، با هر کسی که آنریل انجین رو داره، کسی که مجاز به دسترسی به همان ورژنی از انجینی که شما دارید باشد یعنی ورژن 4xx که شما نصب کردید.
آیا من می تونم کد انریل انجین در داخل پروژه خود یا انجین خودم کپی کنم؟
اگر که شما از هر کد آنریل انجین در داخل محصولتان استفاده می کنید (حتی اگر فقط یک کم!) در اینصورت تمام محصول شما تابعEULA است، و حق امتیاز باید داده شود.
آیا من می توانم آموزش بدم و یاد بگیرم از کد انریل انجین، و بعد از آن دانشم در نوشتن بازی یا انجین خودم استفاده کنم ؟
بله ، تا زمانی که شما هیچ کدی رو کپی نکنید. کد کپی رایت شده است ، ولی دانش مجانی!
آیا می تونم یک قطعه از کد رو بصورت آنلاین به اشتراک بذارم؟
لایسنس آنریل انجین 4 اجازه می دهد که قطعه کد را (تا 30 خط) در یک انجمن عمومی قرار دهید، اما فقط به منظور بحث کردن در مورد محتوای قطعه است.
چه اتفاقی میافتد اگر بازخوردی (فیدبک) به اپیک بفرستم ؟
ارسال FeedBack (لینک) و کد و هر محتوا دیگر.اگر شما کد یا هر کانتنتی را برای اپیک میفرستید، نیاز به داشتن حق فرستادن اون دارید. بهرحال اون رو میفرستید، اون ماله اپیک میشود و میتواند (البته نه به معنای باید) در انجین استفاده کند. صرف نظر از اینکه اپیک اون رو استفاده کنه، شما هنوز قادر به استفاده از اون هستید. (تا زمانیکه اون در مسیر اجازه داده شده EULA باشد) هر موقع که بخواید میتونید به ROADMAP (لینک) آنریل سر بزنید و به ویژگی هایی که بیشتر که در آینده قراره باشه و علاقه دارید رای بدید.
آیا من می تونم Unreal Engine رو در کلاسم درس بدهم؟
شرکت اپیک با شور واشتیاق موارد آموزشی ازآنریل انجین رو پشتیبانی میکند! برای اطلاعات دقیق تر درباره فرصت ها ، صفحه Academic Use (لینک) اپیک رو ببنید. اگر که شما آماده هستید که Unreal را آموزش دهید، لطفا در تماس باشید، و ما شما رو اضافه به صفحه Academic Partner (لینک) اضافه خواهیم کرد.
چه قوانینی Unreal Engine 4 End User License Agreement(EULA) باعث می شود که برای آموزش استفاده شود؟
علاوه بر رایگان بودن همه چیز، دوستانه، و قابل دسترس بودن شرایط برای استفاده عمومی از آنریل انجین 4، موسسات آموزشی مجاز هستند تا آنریل انجین 4 رو برروی کامپیوترهایشان (بعنوان مثال در کامپیوترهای آزمایشگاه) نصب کنند، و همه ی کاربران اون کامپیوترها، می تونن به موتور دسترسی داشته باشند.
این برای دانش آموزان که تمایل به منتشر کردن پروژه های تجاری با آنریل انجین 4 دارند چه معنایی دارد ؟
دانش آموزانی که میخواهند پروژه های کلاسیشون رو بعنوان بازی تجاری منتشر کنند همانند بقیه دولوپر ها تحت همان شرایط EULA هستند. بازی های موفق که بیشتر از 3000$ در هر سه ماهه تولید می کنند، موظف هستند که %5 از درآمد فروش بازی خود را به اپیک پرداخت کنند.
چرا آنریل انجین 4 بسیار مناسب برنامه های علوم کامپیوتر است؟
بخاطره اینکه آنریل انجین 4 شامل کدهای تمام C++ است، دانش آموزان %100 این توانایی دیدنشون و کار کردن در یکی از پروژه های نرم افزاری پیشرو جهانی را دارند. دانش آموزان می توانند از دیزاین آنریل انجین 4 یاد بگیرند، و تحقیقات خودشان رو در بخش های مختلف از قبیل گرافیک، شبیه سازی، فیزیک و بینایی ماشین بوسیله توسعه موتور انجام بدهند، در حالی که به تمام قابلیت های اون اعمال نفوذ می کنند. این یک روش فوق العاده برای ساخت تجربه دنیای واقعی و یک رزومه ی قوی است.
آیا من میتوانم داکیومنت رسمی و کتاب آموزشی بسازم؟
بله. اپیک خوشحال میشود درمورد هرنوع همکاری که شما دوست دارید باعثش بشید بشنود. لطفا منابع اپیک رو استفاده کنید و اطلاعات را انجمن به اشتراک بذارید. شما میتوانید در موردش در فروم (لینک) بحثی را آغاز کنید، در توییتر (لینک) با اپیک گفتگو کنید، اون رو به Wiki (لینک) اضافه کنید و استریم های هفتگی اپیک (لینک) را همراهی کنید.
آیا آنریل انجین 4 بازی های ماد را پشتیبانی میکند؟
بله! آنریل انجین 4 با در نظر داشتن ماد سازی طراحی شده است. در صورتی که بازی شما قابلیت مادسازی داشته باشد افرادی که در زمینه ساخت ماد برای بازی شما فعالیت می کنند به سورس کد انجین، ابزار کاربرپسند و آموزش ها و داکیومنت هایی رو که برای ساخت بازی در اختیار شما قرار داده شده دسترسی خواهند داشت. همچنین اپیک شرایط تجاری آنریل انجین 4 رو طوری طراحی کنه که موافق مادسازی باشد
چرا مادها جالب توجه هستند؟
یک انجمن مادسازی فعال باعث میشود یک بازی فراتر از مقیاس و وسعت کی یک دولوپر میتونه به تنهایی بهش برسه ایجاد کنه، و یک تاثیر فزاینده ای بر التزام و موفقیت انجمن بازی داشته باشد. بسیاری در اپیک مادسازی رو با انجمن های بازی هایی مثل Quake و آنریل و Half-Life شروع کردند، و اکنون افتخار میکنند که ابزاری و شرایط تجاری فراهم کردند که بازی سازها را قادر میسازد تا برای پیشرفت مادسازی کنند.
به عنوان یک توسعه دهنده بازی با قابلیت ماد، چه توزیع مجددی میتوانم انجام بدم؟
اولا، شما میتوانید بازیتون رو تعمیم بدید، و مادسازی کنید برای بازیتون، با هرکسی و از هر کانالی که مایل هستید.این حقوق توزیع مجدد در بخش 1a صفحه EULA پوشش داده شده اند. (لینک)
ثانیاً، شما میتوانید ورژن کاستوم شده آنریل ادتیور و (اگر شما خواستید) سورس کد آنریل انجین 4، به طور رایگان، از طریق کانال های آنریل 4 که شامل GitHub و Marketplace هستند، بازتوزیع کنید. این حقوق توزیع مجدد در بخش 1b صفحه EULA پوشش داده شده اند.
آیا آنریل ادیتور و سورس باید از طریق کانال های اپیک منتشر شوند؟
قصد اینجا این است که کل انجمن بازی سازهای آنریل انجین 4 رو دور هم نگه دارد، بطوری که هرکسی از طرفداران تا مستقل ها و مادسازها یک داکیومنت، فروم، فروشگاه محتواها، و منایع همکاری یکسان را به اشتراک بگذارند. اپیک کارهای زیادی را برای توسعه این کار را دارد انجام میدهد و موتور رو برای بازی ها با قابلیت ماد را بیشتر بهبود می بخشد.
آیا من میتوانم کدهای C++ رو برای مادسازها بازتوزیع کنم (و آیا باید) ؟
شما آزاد هستید که تمام سورس های آنریل انجین 4، و تغیراتتان و توسعه هاتان رو برای انجمن آنریل، از طریق انشعاب از مخزن گیتهاب اپیک، بازتوزیع کنید. البته شما همچنین آزادید که هر سورسی رو که ترجیح میدید بازتوزیع نکنید.عموماً، برای اعضای انجمن ، سورس کد کمتر مورد علاقه و سخت تر از ادیتور آنریل و رابط کاربرپسندش برای بلوپرینت و دیگر سیستم هاست. ما پیشنهاد میکنیم با انتشار یک ابزار ماد شروع کنید و سورس رو بعدها به عنوان علاقه ادامه بدید.
آیا هیچ محدودیتی مبنی بر اینکه چطور میتوانم مادها را برای بازی ام بازتوزیع کنم وجود دارد؟
خیر، بعنوان بازی سازی، شما میتوانید مادهای بازیتان را از طریق هر کانالی که دوست داشتید بازتوزیع کنید، و شما میتوانید به مادسازها این اجازه را بدید که مادهایشان را از طریق هر کانالی که شما انتخاب میکنید بازتوزیع کنند. مادها میتوانند مستقیماً به مشتریان انلاین، یا از طریق ناشر، یا از طریق سرویس هایی مثل ورکشاپ های استیم بازتوزیع بشوند.
آیا مادها میتوان فروخته شوند؟
بستگی به سازنده آن بازی با قابلیت ماد دارد که تصمیم بگیرد که آیا و چطور مادها برای آن بازی فروخته شوند. اگر بازی سازی تصمیم گرفت که مادها رو به کاربران بفروشد، اونوقت شرایط پرداخت حق الزحمه EULA (قسمت 4) به درآمد فروش بازیساز تعلق میگیرد. اگر بازی ساز به مادساز ها اجازه داد که مادهایشان را مستقیما به کاربران بفروشند، اونوقت اون شرایط پرداخت به درآمد فروش مادساز ها تعلق میگیرد.
من چطور باید ادیتور رو برای مادسازها بازتوزیع کنم؟
یک انشعاب از مخزن آنریل انجین 4 در گیتهاب بسازید و اونجا باینری ادیتورتان را قرار بدهید، یک صفحه آموزش بسازید که به کاربران بگویید چجوری آنرا روی بازی نصب شده موجود در سیستمشان، نصب کنن و شروع به کار کنن. درآینده اپیک مفهوم کاربرپسندانه تری از توزیع باینری را فراهم میکند. با این حال، مادساز ها ممکن است فقط کانتنت های تجاری فروشگاه در سورس کد یا شکل غیر کوک شده داخل تیم ساخت مادشان را به اشتراک بگذارند. مهمولا این شکل کانتنت ها نباید برای انجمن منتشر بشود، چون سازندگان محتوا فروشگاه امرار معاششون به فروش آن بستگی دارد.
برای ساخت ماد میتوان از asset های فروشگاه آنریل انجین 4 استفاده شود؟
بله، مادساز ها آزاد هستند که کانتنت های فروشگاه آنریل انجین 4 رو برای استفاده در مادهایشان بخرند، و آن کانتنت رو برای عموم بعنوان بخشی از ماد قابل بازیشان بازتوزیع کنند. ( شبیه آبجکت کدها و کانتنت های کوک شده)
من کجا میتوانم پشتیبانی برای ساخت ماد با استفاده از آنریل انجین 4 پیدا کنم؟
معمولا بازی های با قابلیت ماد شامل یک آموزش مخصوص در مورد ماد بازیشان هستند. بعلاوه، معمولا تمام داکیومنت های آنریل انجین 4 و آموزش های ویدیویی برای ساخت بازی های با قابلیت ماد در آنریل انجین 4 قابل اجرا هستند. در دو لینک زیر اطلاعات زیادی وجود دارد. (لینک داکیومنت) و (لینک ویدیو های wiki)
چه مثال خوبی از بازی با قابلیت ماد آنریل انجین 4 هست؟
ARK: Survival Evolved رو بررسی کنید، اولین بازی با قابلیت مادسازی برای آنریل انجین 4 است که در استیم EarlyAccess موجود میباشد. برای شروع به کار با مادسازی ARK لینک زیر را ببینید. (لینک)